Vaak gestelde vragen

Inhoudsopgave

Hoe gaat het bestellen in z'n werk?

Winkelen in de webwinkel van MotorkledingStore.nl is zeer eenvoudig. Als eerste kies je via de menubalk een productcategorie, bijvoorbeeld Motorkleding. Je ziet dan de subcategorieën. Maak een keuze uit de subcategorieën en klik vervolgens op een van de producten. Op de productpagina tref je alle informatie aan. Met de knop 'In winkelwagen plaatsen' plaats je het product in jouw winkelwagen die je rechtsboven kunt uitklappen om de inhoud te bekijken. Daar vind je ook de knop 'Afrekenen' die naar de winkelwagenpagina leidt.

Je kunt een account aanmaken om later snel een nieuwe bestelling te plaatsen. Het aanmaken van een account is niet verplicht. Vul eventueel een afwijkend afleveradres in, bijvoorbeeld je werkadres zodat je daar het pakket kunt aannemen. Standaard wordt de bezorging door PostNL verzorgd. Je kunt er ook voor kiezen om de bestelling bij MotorkledingStore.nl in Breda of Eindhoven op te halen. In dat geval staat de bestelling bij de kassa voor je klaar.

Klik op 'Afrekenen' om de bestelling te plaatsen. Je ontvangt automatisch een orderbevestiging per e-mail. De bestelling nemen we zo snel mogelijk in behandeling.

Terug naar inhoudsopgave

Is het verplicht om een account aan te maken?

Nee, het is niet noodzakelijk om over een account te beschikken als je een bestelling wilt plaatsen. Het is wel handig om een account aan te maken aangezien je bij een volgende bestelling niet opnieuw je gegevens hoeft in te voeren.

Terug naar inhoudsopgave

Hoe kan ik mijn bestelling betalen?

In de webwinkel van MotorkledingStore.nl kun je kiezen uit de volgende betaalmethodes:

  1. iDEAL
    Betaling via je eigen bank indien je een rekening hebt bij ABN AMRO, ASN Bank, ING, Knab, Rabobank, SNS Bank, RegioBank, Triodos Bank of Van Lanschot Bankiers. Geen bijkomende kosten.
  2. PayPal
    Betaling via creditcard (MasterCard, Visa, American Express en Discover), een aan PayPal gekoppelde bankrekening of je saldo bij PayPal. Geen bijkomende kosten.
  3. MasterCard
    Betaling via creditcard met logo van MasterCard. Geen bijkomende kosten.
  4. Maestro
    Betaling via creditcard met logo van Maestro. Geen bijkomende kosten.
  5. Visa
    Betaling via creditcard met logo van Maestro. Geen bijkomende kosten.
  6. Bancontact / Mister Cash
    Betaling voor onze Belgische klanten via Bancontact / Mister Cash. Geen bijkomende kosten.
  7. Sofort Banking
  8. Bankoverschrijving
    Per e-mail ontvang je het rekeningnummer waarnaar je het bedrag kunt overmaken. Geen bijkomende kosten.
  9. Billink
    Bedragen tussen € 10 en € 250 kun je achteraf betalen met Billink. Je ontvangt een rekening die je binnen 14 dagen kunt betalen. Zo hoef je niet vooraf te betalen.

Terug naar inhoudsopgave

Kan ik mijn bestelling aan de postbode betalen?

Nee, op dit moment is verzending per rembours helaas niet mogelijk. Het is wel mogelijk om achteraf te betalen via Billink. Je ontvangt dan een factuur per post.

Terug naar inhoudsopgave

Ik wil niet online betalen. Kan ik het bedrag via mijn bank overmaken?

Ja, tijdens het afrekenproces kun je aangeven dat je het bedrag per bank wilt overmaken. Na ontvangst van de betaling wordt de bestelling in behandeling genomen.

Terug naar inhoudsopgave

Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten worden automatisch berekend op basis van de inhoud van je winkelwagen.

Terug naar inhoudsopgave

Uit welke verzendmethodes kan ik kiezen?

In de webwinkel van MotorkledingStore.nl kun je kiezen uit:

  1. PostNL (adres in Nederland)
    MotorkledingStore.nl verstuurt pakketten via PostNL naar jouw adres. Track & trace is inbegrepen zodat je jouw pakket online kunt volgen.
  2. Afhalen
    Je bestelling kun je afhalen bij onze winkel in Breda of Eindhoven.

Terug naar inhoudsopgave

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Onze levertijden zijn duidelijk op de productpagina's vermeld. Mocht je vragen hebben over de exacte levering, kun je altijd contact opnemen.

Terug naar inhoudsopgave

Wat als ik niet thuis ben zodra de pakketbezorger voor de deur staat?

PostNL biedt het pakket de volgende dag opnieuw aan. Als je beide afleverpogingen mist, ontvang je een notitie in de brievenbus waarop staat dat je het pakket binnen 3 weken bij een postkantoor in de buurt kunt ophalen.

Terug naar inhoudsopgave

Kan mijn bestelling onder rembours verzonden worden?

Op dit moment is het helaas niet mogelijk om jouw pakket onder rembours te versturen.

Terug naar inhoudsopgave

Ik heb mijn bestelling nog niet ontvangen. Wat nu?

Aangezien MotorkledingStore.nl alle pakketten inclusief track & trace verstuurt, kun je zien waar jouw pakket zich bevindt. In de e-mail over de verzending kun je op de track & trace-link klikken om te zien waar het pakket is. Je kunt ook contact met ons opnemen zodat wij de orderstatus kunnen bekijken en/of het pakket kunnen traceren.

In uitzonderlijke situaties kan het gebeuren dat pakketten kwijtraken bij PostNL. Als het gaat om een pakket dat wij verzonden hebben, nemen we na enkele dagen contact op met PostNL. Als het gaat om een retourpakket dat door jou verzonden is, dien je contact op te nemen met PostNL.

Mocht een pakket door PostNL kwijtgeraakt zijn, dan heb je alleen bij aangetekende of onder rembours verzonden pakketten recht op een vergoeding van PostNL. Deze vergoeding betreft het factuurbedrag exclusief BTW met een maximum van €500. MotorkledingStore.nl is niet aansprakelijk voor kwijtgeraakte pakketten aangezien we geen invloed hebben op de bezorging.

Terug naar inhoudsopgave

Mijn bestelling is niet compleet of de verkeerde producten zijn geleverd. Wat nu?

Uiteraard lossen we het probleem zo snel mogelijk op. Neem contact met ons op en geef aan wat er niet klopt. Je kunt de verkeerd geleverde producten op onze kosten terugsturen via PostNL.

Terug naar inhoudsopgave

Wat is de status van mijn bestelling?

Per e-mail ontvang je bericht zodra de orderstatus verandert, bijvoorbeeld wanneer jouw bestelling verzonden is. Indien je pakket al verzonden is, vind je een track & trace-link in de e-mail waarmee je het pakket kunt traceren.

Terug naar inhoudsopgave

Waar is mijn pakket?

Per e-mail ontvang je bericht zodra de orderstatus verandert, bijvoorbeeld wanneer jouw bestelling verzonden is. Indien je pakket al verzonden is, vind je een track & trace-link in de e-mail waarmee je het pakket kunt traceren.

Terug naar inhoudsopgave

Ik wil een klacht indienen. Hoe doe ik dat?

We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@motorkledingstore.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Voor consumenten in de EU is het ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is, dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Terug naar inhoudsopgave